

Kerbal Space Program
#921
Отправлено 14 November 2014 - 10:44
"[usr] весь такой кодер."
#923
Отправлено 14 November 2014 - 11:03
Barka (14 November 2014 - 10:46) писал:
Алсо что лучше: Kerbonite или Kethane?
How does this differ from Kethane?
- Karbonite is based on a fork of the Open Resource System. Kethane uses it's own resource engine.
- Karbonite is concentration based, Kethane has discreet deposits.
- Karbonite pushes you to select richer deposits for better efficiency. Kethane is all or nothing - either a spot has Kethane or it does not.
- Karbonite's resources are inexhaustible. Kethane's resource deposits can be depleted.
- Kethane uses a planetary scanning mechanism, Karbonite shows high-concentration 'hot spots' out of the box without scanning (though prettier SCANSat integration is available, including some amazing graphic overlays).
- Karbonite has open licensing (CC 4.0) for all assets - code, models, textures, etc. Kethane's licensing model, while now partially open, restricts reuse of some of the assets.
- Kethane deposits are land based only. Karbonite can be found in oceans and atmospheres too (Oceans of rocket fuel on Eve, cloud harvesting on Jool).
#924
Отправлено 14 November 2014 - 11:32
Jarlo (14 November 2014 - 11:03) писал:
How does this differ from Kethane?
- Karbonite is based on a fork of the Open Resource System. Kethane uses it's own resource engine.
- Karbonite is concentration based, Kethane has discreet deposits.
- Karbonite pushes you to select richer deposits for better efficiency. Kethane is all or nothing - either a spot has Kethane or it does not.
- Karbonite's resources are inexhaustible. Kethane's resource deposits can be depleted.
- Kethane uses a planetary scanning mechanism, Karbonite shows high-concentration 'hot spots' out of the box without scanning (though prettier SCANSat integration is available, including some amazing graphic overlays).
- Karbonite has open licensing (CC 4.0) for all assets - code, models, textures, etc. Kethane's licensing model, while now partially open, restricts reuse of some of the assets.
- Kethane deposits are land based only. Karbonite can be found in oceans and atmospheres too (Oceans of rocket fuel on Eve, cloud harvesting on Jool).
#926
Отправлено 15 November 2014 - 05:02
ucnaHez (14 November 2014 - 10:44) писал:

Вторая моя попытка в тяжёлые межпланетники. После эпичной посадки первой попытки об поверхность Gilly я недоработки учёл, а Джеба с наукой с поверхности Gilly спас. Теперь он поведёт новое судно к его славной гибели! Jool или смерть!
Надо было центральный бак тоже сшивать креплениями. Забыл, его я последним, как ни странно, выводил. Теперь люфтит на разворотах. Ну да ладно, сброшу задний бак - полегче станет.
#928
Отправлено 15 November 2014 - 08:04
#929
Отправлено 15 November 2014 - 08:13
"[usr] весь такой кодер."
#930
Отправлено 15 November 2014 - 09:14
#931
Отправлено 15 November 2014 - 10:13
ACCount (15 November 2014 - 05:02) писал:
#933
Отправлено 15 November 2014 - 13:11
#934
Отправлено 15 November 2014 - 13:14
#935
Отправлено 15 November 2014 - 13:17
Jarlo (15 November 2014 - 11:34) писал:
Поясните в мультиплейер дураку - как там вообще? Что насчет контроля крафтов, можно в полете менять их быстро, на "[" и "]"? Пинг позволяет устроить робовойнушки, или нет? И придется ли мне под каждый сервер качать отдельную геймдату?
#936
Отправлено 15 November 2014 - 13:58
Barka (15 November 2014 - 13:14) писал:
Если ты тыкаешь ускорение мира - потом просто синхронизируйся с миром, остальные игроки после тоже должны будут синхронизироваться уже к твоему времени, вот.
HatcheR (15 November 2014 - 13:17) писал:
Поясните в мультиплейер дураку - как там вообще? Что насчет контроля крафтов, можно в полете менять их быстро, на "[" и "]"? Пинг позволяет устроить робовойнушки, или нет? И придется ли мне под каждый сервер качать отдельную геймдату?
Каждый вход - загрузка крафтов, которые уже в небе.
#937
Отправлено 16 November 2014 - 03:49
А тем временем мой изрядно похудевший межпланетник находится на орбите Bop, собирается домой. 2 посадки на спутники с опытами и взятием образцов, плюс ещё зонды сброшу. Хотелось большего, но, увы, топлива мало. Из-за непродуманного трансфера с Kerbin к Jool проебал его очень много.

Кстати, на Pol тоже можно на одном джетпаке сесть и вернуться. Но сложно, намного сложнее, чем на Gilly. На входе в судно у меня было 0.17 топлива из 5.00.
Количество пользователей, читающих эту тему: 0
0 пользователей, 0 гостей, 0 анонимных